Rekisteröi omat 0800/075- ja paikallisnumerosi suoraan verkossa!
Julkaistu osoitteessa Asiakaspalvelun puhelinnumerot
Kysymys, jonka saamme usein asiakaspalvelussa: pitäisikö meidän rekisteröidä virtuaalinen paikallinen puhelinnumero vai maksuton puhelinnumero? Kumpi on liiketoiminnan kannalta parempi? Vastaus tähän kysymykseen: se riippuu.
Se riippuu siitä, minkä tyyppinen organisaatio olet. Mitkä ovat liiketoimintanne tavoitteet? Tässä artikkelissa annamme ohjeita, jotta voit tehdä yrityksesi kannalta oikean päätöksen.
Liidien, kilpailun ja ennustetun asiakkaan elinkaariarvon merkitys
Kuinka paljon potentiaalinen uusi asiakas on yrityksellesi arvokas? Kuinka kilpailukykyiset markkinat ovat? Ja mikä on asiakkaan ennustettu elinikäinen arvo?
Esimerkki, jossa 0800- maksuttoman puhelinnumeron käyttäminen on järkevää, on asianajotoimisto. Lakiasiaintoimisto ei ole mitään ilman uusia tapauksia, joita lakimiehet saavat päivittäin käsiteltäväkseen. Lakiasiaintoimistoissa on paljon kilpailua. Ja yksi onnistunut tapaus voi johtaa kymmenien tuhansien eurojen tuloihin.
Voidaankin väittää, että 0800-puhelinnumero on lakiasiaintoimiston ehdoton edellytys.
Myös yritykset, joissa puhelut merkitsevät lähes aina uutta tilausta, ansaitsevat 0800-puhelinnumeron. Esimerkiksi pizzaketjut tai taksiyritykset.
Alueellinen vs. valtakunnallinen
Valtakunnallisesti toimiville yrityksille 0800-puhelinnumero on järkevin. Tämä puhelinnumero ei ole sidottu mihinkään kaupunkiin tai alueeseen. Se vetoaa potentiaalisiin asiakkaisiin maan kaikissa osissa.
Paikallinen puhelinnumero sen sijaan rajoittaa liiketoimintasi tietylle alueelle. Se ei ole kovin hyödyllinen, jos sinulla on kunnianhimoa toimia valtakunnallisella tasolla.
Kansainvälinen
Maksuttomia puhelinnumeroita ei voi tavoittaa ulkomailta. Näin ollen maksuttomat puhelinnumerot ovat merkityksellisiä vain kansallisissa kampanjoissa.
Paikallisiin puhelinnumeroihin voi kuitenkin soittaa ulkomailta, kun soittaja lisää kyseisen maan etuliitteen.