Rekisteröi omat 0800/075- ja paikallisnumerosi suoraan verkossa!
Julkaistu osoitteessa Asiakaspalvelun puhelinnumerot
Asiakkaat löytävät yritykset yhä useammin mobiililaitteen hakutulosten kautta. Googlen* tutkimukset ovat osoittaneet, että 70 prosenttia mobiilihauista johtaa suoraan puhelinsoittoon jollekin luetelluista yrityksistä.
Ilmaispuhelinnumeron tai lisämaksullisen numeron omistajana voit käyttää tätä hyväksenne antamalla verkkosivujesi sijoittua mahdollisimman korkealle hakutuloksissa tai hyödyntämällä Google Adwords -hakusanoja taitavasti.
Olemme käsitelleet muissa artikkeleissa, miten voit lisätä palvelunumeroosi tulevien puhelujen määrää tällä tavoin.
Tämän vuoden alusta lähtien Adwords on tarjonnut uudenlaista mainostyyppiä, joka on suunniteltu nimenomaan tätä tavoitetta silmällä pitäen. Tätä uutta mainostyyppiä kutsutaan Call-only-mainoksiksi.
Tässä artikkelissa tarkastelemme tarkemmin, mitä Call-only-mainokset ovat, mitä mahdollisuuksia niillä on ja miten sinä palvelunumeron omistajana voisit käyttää tätä mainostyyppiä.
Mitä ovat Call-only-mainokset?
Call-only-mainokset ovat Google Adwords -mainoksia, jotka on optimoitu tuottamaan puheluita.
Verkkosivullesi johtavan klikattavan linkin sijaan näissä mainoksissa on klikattava linkki, joka käynnistää puhelun.
Mutta eikö Adwordsissa ollut tällainen ominaisuus jo aiemmin?
Päivitys soittolaajennuksista
Adwordsissa on jo jonkin aikaa ollut ominaisuus nimeltä call-extensions, joka tarjoaa samanlaisen toiminnon. Call-only-mainokset ovat kuitenkin paljon helpompia ottaa käyttöön, ja niiden avulla näet puhelut suoraan Adwords-tilastoista.
Näin on helpompi ymmärtää kampanjoiden onnistumista konversioiden määränä ja optimoida kampanjoita.
Niille, jotka jo käyttävät mainoksia, joissa on soitto-laajennus, Google tarjoaa vaiheittaisen ohjeen mainosten päivittämiseksi vain soittoa sisältäviksi kampanjoiksi.
Call-only-puhelinnumeron käyttäminen
Vain soittamiseen perustuvat mainokset on optimoitu erittäin hyvin puhelujen muuntamiseen, joten ne ovat ihanteellinen väline liidien luomiseen.
Tämä tekee Call-only-mainoksista kiinnostavia monille palvelunumeron omistajille.
Olemme keskustelleet useiden asiakkaidemme kanssa, jotka ovat kertoneet käyttävänsä jo tätä uutta mainostyyppiä.
Huomaa, että Googlella on rajoituksia sen suhteen, minkä tyyppisiin puhelinnumeroihin Call-only-mainoksia saa käyttää. Jos omistat maksullisen numeron, sinun on jatkettava klassisten Adwords-mainosten käyttöä.
Muiden kuin premium-hintaisten numeroiden ja alueellisten numeroiden kohdalla Call-only-mainokset ovat erittäin tehokas tapa saada aikaan enemmän puheluita.
Ensimmäisen Call-only-mainoksen luominen
Haluatko selvittää, kuinka monta ylimääräistä puhelua nämä uudet Call-only-mainokset tuottavat organisaatiollesi? Kirjaudu sisään Adwordsiin ja luo oma Call-only-kampanjasi jo tänään.
Tämä vaiheittainen opas opastaa sinut prosessin läpi.
* Google/Ipsos, The Role of Click to Call in the Path to Purchase, syyskuu 2013.